DinSide feller sin dom over Windows Phone 8


dinside_logoFor to uker siden var de halvveis, nå er de helveis – i den grad ordet finnes. Og i dag kom konklusjonen. Den er ikke storveis, sett med Windows Phone 8-vennlige øyne.

Men det kunne vært langt verre. Windows Phone 8 er et ungt operativsystem sammenlignet med iOS og Android. Men denne unge alderen til tross, operativsystemet er langt ifra helt på bærtur;

Hadde jeg vært tvunget til å bytte, ville jeg valgt en Windows-telefon fremfor en Android-telefon. (…) Årsaken er at WP8 er nærmest det jeg liker med iOS: Enkelheten og brukervennligheten. I tillegg liker jeg designet på Nokia-telefonene.

Vanedyret snakker
Men uten tvang blir det iPhone også i fremtiden for DinSides testkanin, konkluderer han. Hovedgrunnen til dette er app-utvalg, app-kvalitet og «rett og slett at andre enheter jeg bruker daglig mister mye av sin verdi [hvis jeg bytter til Windows Phone]».

Altså er hovedgrunnen vane og bekvemmelighet. Og det er en ærlig sak, det. Ganske sannsynlig er det akkurat dette som hindrer veldig mange nordmenn fra å ta skrittet over på Windows Phone 8. Og det er på ingen måte noen uforståelig grunn. Å bytte fra ett økosystem til et annet kan være både krevende og slitsomt, men er også spennende og morsomt.  Men det hjelper lite når store deler av befolkningen – i hvert fall inntil videre – er fornøyde der de er.

Få med deg hele oppsummeringen hos DinSide.

Skriv en kommentar

