Microsofts oppkjøp av Nokia sett med konkurrentenes øyne


nokia-logo-FB-jpgNokias mobilvirksomhet er altså solgt til Microsoft. Dermed blir det utrolig spennende å følge utviklingen fremover. Dyttes Nokias teknologi inn en telefon med Surface-liknende design tror jeg i hvert fall det kan bli en suksess hos undertegnede.

På den annen side er det ikke sikkert det skjer så mye dramatisk på en stund, såpass vellykket som satsingen til Nokia så langt har vært, og da spesielt i andre land enn Norge. Men dette gjelder i første rekke de billigere telefonene. Toppmodellene har foreløpig ikke truffet ett hunde prosent, hvis vi snakker kvantum.

Stilig oppsummering hos Digi.no
Men nok om det, Digi.no har publisert en interessant oppsummering av hvordan oppkjøpet ser ut for hovedkonkurrentene; Google, Apple, Samsung, Huawei og Blackberry. Den får du med deg her.

Mer om hva salget innebærer for hovedpersonene Nokia og Microsoft leser du hos for eksempel Amobil.no.

2 kommentarer om “Microsofts oppkjøp av Nokia sett med konkurrentenes øyne

  1. Jeg synes det er trist at Nokia som vi kjenner det i dag ikke kommer til å lage flere mobiler. Etter at jeg i desember i fjor fikk meg min Lumia 920 har jeg vært positivt overrasket over hvor dedikert Nokia er til sine produkter med alle de ekslusive og gode appene, funksjonene og tillegutstyret. Jeg tenker for eksempel på Nokia Music-appen, HERE transit, Amber-oppdateringen med alle funksjonene den kom med og ladeplatene, JBL stereoen og beats-headsettet. Alt dette har Nokia drevet fram, mens Microsoft ikke har kommet med noen nye funksjoner til wp8, som ble lansert for snart et år siden. Det eneste Microsoft har kommet med er to små oppdateringer, der den siste inneholdt FM-radio, noe jeg mener burde vøært med fra dag en! Mobiler du kjøper uten abonnement til 200kr i butikken har denne funksjonen! Microsoft er rett og slett for trege hvis de har planer om å følge med i kampen mot iOS og Android. Jeg er stygt redd for at vi ikke kommer til å se like god oppfølging av mobilene fra Microsoft som med Nokia. Men tider får vise, vi går en spennende tid i møte.

    • Veldig enig i at det er trist at Nokia opphører å eksistere som mobilmerke. Men nå som Windows Phone er iferd med å gjøre det bra mange steder i verden er det vel et håp om at ting etter hvert begynner å rulle skikkelig.. Kanskje fører også det til at Microsoft får opp tempoet litt. Jeg håper.. :)

Skriv en kommentar