Mottar du ingen varsler om app-oppdateringer?


Windows Store, Alex WashburnFlere sliter med at de ikke mottar varsler om at det finnes oppdateringer til apper installert på telefonen. Jeg har ikke klart å lese meg til hvor ofte den automatiske sjekken ideelt sett skal kjøre, men mye tyder på at den skal inntreffe én gang i døgnet dersom ting fungerer som de skal.

På min egen Lumia 920 dukket varslene inntil for et par måneder siden opp ved halv fire tiden om ettermiddagen. Men etter den tid har de kommet et par timer senere. I perioder på flere dager er problemet at de ikke kommer overhodet, selv om oppdateringer finnes.

Det jobbes med å rette feilen
For dem som har samme problem kan det derfor være greit å vite at Microsoft kjenner til det, og jobber med en rettelse. Se svaret som ble gitt 16. mai fra teknisk support her. Det er vanskelig å si noe mer om hvor aktivt de jobber, eller når problemet kan forventes å være løst, men noen søk avdekker at brukere ser ut til å ha hatt problemet helt siden desember i fjor, gjerne sporadisk og i kortere perioder. Eneste enkle løsning inntil videre er en manuell skattejakt i Windows Phone Store. For noen knapp som lar deg tvinge igjennom en sjekk etter oppdateringer finnes ikke.

I denne tråden i forumet til WPCentral fortelles det om metoder som kan sparke igang søket etter oppdateringer. Jeg har selv testet metoden beskrevet av forumbruker armyamo, men uten at det har hatt noen effekt. Dette innebar sletting av nettleserhistorikk, installering av et ekstra tastaturspråk og en soft reset. Tjue minutter senere satt jeg der med mindre fritid og en telefon som fungerte akkurat som før. Men andre ser ut til å ha hatt suksess både med denne og andre metoder, så kanskje fungerer det bedre for deg enn for meg.

5 thoughts on “Mottar du ingen varsler om app-oppdateringer?

  1. Til info gjorde ikke tirsdag (eller for så vidt heller onsdag) susen for meg. Jeg mottar fortsatt ingen oppdateringer..

  2. Samme problem her, kjørt igjennom den smørbrødliste på WPCentral tidligere i dag, så får smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer utover i uken.

Skriv en kommentar

